Często zdarza się nam zaobserwować, iż nasza reklama ma spory zasięg, a na stronę internetową wchodzi dużo klientów, jednakże pomimo tego efekty są dość nikłe. Nadal obserwujemy, że ilość konwersji jest stosunkowo mała, co nie przynosi zwiększonych przychodów, mimo tego, że wydatkowaliśmy już pieniądze na reklamę. Ma to uzasadnienie na sporej ilości płaszczyznach. Nie zawsze nasze działania są nieefektywne, lecz po prostu możemy zbyt krótko znać się z odbiorcą. Nie bez kozery mówi się o tym, że aby klient zakupił nasz produkt bądź usługę, musi mieć on styczność z marką ponad pięć razy.

Remarketing Google Ads pomaga skutecznie dotrzeć do użytkowników, którzy już odwiedzili naszą witrynę, przekonując ich skutecznie do podejmowania zadowalających kroków. Tego typu kampania remarketingowa to świetne rozwiązanie, które pomaga pozyskać klientów, którzy wykazali już jakąkolwiek nić zainteresowania naszym produktem.

Co to jest remarketing?

Często zdarza się nam spotkać z pojęciem „remarketing”, lecz zupełnie nie wiemy, na czym to może polegać oraz jakie daje nam możliwości. Warto nieco dowiedzieć się na ten temat, by rzeczywiście wpływać na skuteczność naszych działań w marketingu. Pojęcie to często zobaczyć można było w nawiązaniu do kampanii Google Ads – zarówno jeśli mowa o reklamach tekstowych, jak i graficznych. Naturalnie sam w sobie remarketing możemy poprowadzić również w innych miejscach – np. w ramach kampanii reklamowych typu Facebook Ads, jednakże warto tym razem skupić się na możliwościach, jakie dać może nam remarketing Google Ads.

W tym dziale  5 zasad pozycjonowania sklepu internetowego

Remarketing Google Ads jest to rozwiązanie, które pozwoli nam doprowadzić potencjalnych klientów do konwersji bądź wykonania pożądanych akcji na stronce internetowej. Warto też podkreślić, że jest to świetna opcja jeśli chcemy, by reklama tekstowa bądź graficzna nakłaniała odbiorców do tego, by wrócił na naszą stronę internetową.

Jak działa remarketing Google Ads?

By skutecznie realizować kampanię remarketingową Google Ads trzeba odpowiednio skonfigurować źródło danych o odbiorcach. Jedynie w ten sposób dowiemy się, kto odwiedzał naszą witrynę bądź aplikację i nie skończył finalnie transakcji. Bardzo skutecznym narzędziem, które pozwoli nam tego dokonać, to Google Analytics. Musimy jedynie połączyć te dwa narzędzia ze sobą, a na naszej prowadzonej stronce internetowej umieszczone będzie specjalny kod, który pozwoli zbierać listy potencjalnych klientów. Dlatego właśnie tego typu kampania remarketingowa nazywana jest często reklamą śledzącą. Dzięki plikom cookies można łatwo śledzić zachowania danych odbiorców oraz można zdobywać bardzo cenne informacje dotyczące ich ruchów na naszej witrynie internetowej. Kampania remarketingowa Google jest względnie bardzo prosta i starczy tylko korzystać z odpowiednich skryptów, by móc wykorzystywać ich potencjał. Jest to świetne rozwiązanie jeśli chcemy pozyskać większą liczbę klientów.

Remarketing Google Ads – świetny sposób na zdobycie klientów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.