Chcesz prowadzić własną firmę, lecz nie masz pomysłu na to, czym mogłaby się zajmować? A może po prostu boisz się zaczynać wszytko od zera i zdobywać uznanie klientów świeżą marką? Dla takich właśnie osób powstała możliwość nawiązania współpracy z franczyzodawcą i wykorzystywanie do prowadzenia własnej firmy doświadczenia i marki o wiele większego gracza na rynku. Wszystko to zapewnia otworzenie punktu kurierskiego. Co przyszli franczyzobiorcy powinni o tym wiedzieć?

Czym zajmuje się punkt kurierski?

Rynek przesyłek kurierskich z roku na rok staje się coraz większy. Odpowiada za to ogromna popularność sklepów internetowych, lecz także stały wzrost wysyłanych prywatnych przesyłek. Nic więc dziwnego, że dużą popularność zyskały np. automaty wysyłkowe, do których można wkładać paczki lub też je z nich odbierać. Niestety mają one ten jeden problem, że posiadają ograniczenia od strony gabarytów. Z tego też powodu tak dużą popularnością w dalszym ciągu cieszą się punkty kurierskie.
Punkt kurierski to miejsce, gdzie nadawane lub odbierane są przesyłki. Co jednak bardzo ważne, w tym wypadku nie ma żadnego ograniczenia ze strony wagi lub wymiaru paczki. Co ciekawe, bez problemu za pośrednictwem takiego punktu nadana może być nawet paleta.

W tym dziale  Ogrodzenia pełne. Kiedy je wybrać?

Dlaczego franczyza jest dobrym wyborem?

Wszystkie powyższe zalety sprawiają, że punkty kurierskie to w dalszym ciągu świetny pomysł na biznes. Problem tylko w tym, że wiele firm kurierskich nie chce zawierać umów partnerskich z prywatnymi przedsiębiorcami. Rozwiązaniem w takiej sytuacji okazuje się franczyza punktu kurierskiego.
Franczyza to po prostu możliwość wykorzystania dużej i znanej marki firmy kurierskiej, a także jej sprzętu, wiedzy, doświadczeń, szeroko pojętego know-how, lecz przede wszystkim dostępu do klientów. Jeśli zatem chcesz prowadzić własną firmę, masz odpowiednie umiejętności i smykałkę, lecz jednocześnie nie chcesz wszystkiego zaczynać do zera, to jest to rozwiązanie wprost stworzone dla ciebie. Franczyzodawca dostarczy niemal wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia takiego biznesu.

O czym trzeba pamiętać podczas zakładania punktu kurierskiego?

Jak więc widać podjęcie współpracy z dużą firmą, z którą podpisze się umowę franczyzową, to szansa na prowadzenie bardzo ciekawego biznesu. Zanim jednak podejmie się jakiekolwiek kroki w tym celu, koniecznie trzeba przeanalizować, o co należy zadbać, aby taka umowa była w ogóle możliwa.
Podstawą w tym wypadku jest oczywiście odpowiedni lokal. Musi on mieć nie mniej niż 20 metrów kwadratowych, a także koniecznie musi znajdować się na parterze. Co więcej, powinien posiadać zapewniony dojazd dla aut kurierskich, a także parking dla klientów.
Inną bardzo ważną sprawą jest posiadanie odpowiedniego kapitału na rozpoczęcie działalności. Oczywiście stawki w przypadku franczyzodawców bywają różne, lecz przeważnie wykupienie licencji i uzyskanie dostępu do odpowiedniego wyposażenia firmy to wydatek nie mniejszy niż 15 tysięcy złotych netto.

Jak rozpocząć własny punkt kurierski: Przewodnik dla przyszłych franczyzobiorców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *