Coraz więcej osób robi przez internet różnego rodzaju zakupy – kupujemy w ten sposób ubrania, kosmetyki, zabawki, sprzęt elektroniczny itd. Cenimy sobie tę formę nabywania rzeczy, gdyż w ciszy i bez pośpiechu oglądamy towar (na zdjęciu) i wybieramy to, co nam się podoba. Szukając danej rzeczy w sieci, wpisujemy jej nazwę do wyszukiwarki, a to, że dana oferta jest nam prezentowana i jest wysoko w wynikach oznacza, ze właściciel e-biznesu zadbał o pozycjonowanie sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak to działa?

Pozycjonowanie stron, zwane także optymalizacją dla wyszukiwarek to działania, których celem jest

wyświetlenie naszej strony na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Osoba zainteresowana zakupem danego przedmiotu wpisuje daną nazwę (hasło, frazę) w wyszukiwarce, a nasza witryna zostaje zaoferowana w rankingu wyszukiwarki. By tak się stało, trzeba ulokować w tekście odpowiednie słowa i wyrażenia pasujące do frazy osoby szukającej.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak robić to dobrze?

O tym, który wynik w wyszukiwarce jest najwyżej, decyduje nie tylko jego trafność, ale przede wszystkim praca webmasterów, którzy tak dbają o pozycjonowanie sklepu internetowego, by był jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki. Pierwsze 3 wyniki wyszukiwania oraz wyniki znajdujące się z boku to opłacone reklamy. Trzeba więc wykupić reklamę.

W tym dziale  Remarketing Google Ads - świetny sposób na zdobycie klientów

SEO – jak to działa?

Z punktu widzenia SEO (jest to optymalizacja pod silnik wyszukiwarki) ważne są poprawnie skonstruowane i zawierające słowa kluczowe opisy kategorii i podkategorii. Nie może to więc być lista produktów, a powinien być unikalny, treściwy opis. Wyszukiwarki lubią, by tekst był długi, a słowa kluczowe odmienianie i używane z rozwagą. Treść musi być także unikalna, czyli stworzona na potrzeby naszego sklepu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – o co chodzi w mikroformatach?

Obecnie klienci chcą, by wyszukiwarka „wyrzuciła” wyniki pokazujące jak najwięcej informacji – to jest dla nich zachętą do odwiedzenia sklepu. Wprowadza się więc tzw. mikroformaty, które wzbogacają wynik wyszukiwania o dodatkowe elementy (np. cenę produktu, jego dostępność itd.).

Odpowiednie strony docelowe – o co chodzi

W sklepie warto też tworzyć odpowiednie strony docelowe. Nie trzeba danego rodzaju kategorii (np. espadryle skórzane) wrzucać do danej kategorii tworząc kolejne drzewo w sklepie, gdyż to mogłoby sprawiać wrażenie nieładu. Tworząc stronę, wszystkie dane towary umieszczamy na „zawieszonej” stronie docelowej, na której lądują wszystkie espadryle skórzane, co widzi tylko wyszukiwarka.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – rozbudowane hasła

Hasła z wyszukiwarki (te, które wpisuje klient) powinny pojawiać się na stronie sklepu w jak najbardziej rozbudowanej formie oraz w otoczeniu sensownej treści. Google ocenia bowiem, czy dany serwis (w tym przypadku strona naszego sklepu) jest treściwy, czyli odpowiada na dany temat. Powinno się więc znaleźć wiele treści o espadrylach, np. w tekstach na firmowym blogu.

W tym dziale  Remarketing Google Ads - świetny sposób na zdobycie klientów

Od pracy webmasterów zależy to, jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli jak wysokie miejsce w wyszukiwarce zajmie prowadzony przez nas sklep. To zadanie powierzmy więc prawdziwym specjalistom.

Więcej o pozycjonowaniu: https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-i-seo/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/

 

5 zasad pozycjonowania sklepu internetowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *